NIC TAK NIE SMAKUJE, JAK…

kiełbaski pieczone na ognisku, w końcu czerwca, przy temperaturze + 28⁰C, na gościnnej ziemi wokół kościoła św. Stanisława Kostki w Kopisku – „To  jest najprawdziwszo prawda!” – tak by powiedzieli górale. My nimi nie jesteśmy, ale w Kopisku byliśmy i wszystkiego, o czym powyżej mowa, doświadczyliśmy. A jak do tego doszło?

Jest w naszym zwyczaju odbywać dwa dłuższe (dwudniowe) dni skupienia w roku. Jedno we wrześniu na rozpoczęcie roku spotkań, a drugie w czerwcu na jego zakończenie. Tego roku postanowiliśmy pierwszy dzień skupienia (sobota, 22.6.2019 r.) spędzić w Kopisku. Miejsce jest nam znane i bliskie. Opiekuje się nim Matka Boża i św. Stanisław Kostka, no i ma przemiłego i gościnnego pasterza, proboszcza ks. kan. Mirosława Szepiotko, który wspiera każdy dobry pomysł duszpasterski.

Mając obejście i kościół do dyspozycji, spędziliśmy czas od godz.11-tej do godz.17-tej na osobistych medytacjach, refleksji i pracy w grupach. Podjęliśmy dwa tematy: „Dzielmy się wiarą” i „Wychodźmy do ubogich”. Jako metodę wykorzystaliśmy doświadczenia sposobu rozeznawania duchowego, którym miesiąc  temu posługiwało się Zgromadzenie Krajowe w Otwocku. Świeże powietrze, radość z rozpoczętych wakacji, energia duchowa, która jeszcze w nas trwała od Bożego Ciała oraz klimat kopiskowego kościoła i obejścia sprzyjały modlitwie. Przyniosły też wiele radości, pokoju i światła. Dzień zakończyliśmy Mszą św. z miejscowymi parafianami i kolacją przy ognisku. Z tymi doświadczeniami wróciliśmy do Białegostoku.

Następnego dnia klimat i metoda spotkania uległy zmianie. Ten dzień zaczęliśmy Mszą św. Potem koordynatorzy wspólnot podstawowych tworzących Wspólnotę Lokalną przedstawili owoce rewizji przebytej drogi. Do tego doszło sprawozdanie koordynatora i asystenta Wspólnoty Lokalnej. Podsumowanie, jak zawsze, się opłaca. Dopiero teraz okazało się, że tak niewielu mogło doświadczyć i zrobić, w tak krótkim czasie, tak wiele. Poczucie rozsądku, a nie konieczność, kazały zakończyć pyszny obiad i wracać do domu. Zakończyliśmy rok duszpasterski i zaczęliśmy wakacje Roku Pańskiego 2019.